itina ile kafa karıştırılır, laf salatası yapılır, temel tutunamama dersleri verilir !
19 Ağustos 2013 Pazartesi
Nöro marketing
Nöro Marketing Pazarlama Nedir? http://www.xnetworkcity.com/
Nöro marketing pazarlama yöntemi ile bizleri keşfedebiliyorlar mı? İnsan beynini satın almaya karar verme sürecinde ne gibi şekil ve renkler kendine çekebiliyor?
Nöromarketing Ya da Nöro Pazarlama Nedir? Farkında Olmadan Alış veriş Yapıyor musunuz?
Nöro-Marketing terimi Amerikada çok öncelerden kullanılmaya başlanmış bir beyin analiz yöntemidir. Beynin nasıl çalıştığını ve nasıl karar verdiğini inceleyen bilimsel bir araştırmadır. Ya da, karar verme eğilimlerimizin bilimsel bir açıklaması. Aslında farkında olmadan herkese uygulanıyor.
Peki hangi alanda ve kimler için uygulanıyor?
Pazarlama alanında ve tüketiciler için uygulanan bir yöntem. Tüketicilerin herhangi bir markaya nasıl ve neden yönlendiğinin araştırılmasıdır? Uzmanlar, tüketicilerin aynı fiyatta iki içeceğin ya da herhangi iki aynı üründen(isimleri ya da marka farklılığı olan ürünler) diğerine nasıl ve neden yöneldiğini inceliyorlar. Tüketici nasıl yöneliyor? Neden yöneliyor? Etkili olan şey nedir? Renk mi? Ambalaj mı? Logo mu? Duyguları mı?
Pazarlamacılar, bizleri korkutan bu stratejilerine büyük ilgi gösteriyorlar, beyinlerimizi okumanın onlar için çok önemli olduğunu iyi biliyorlar. Tüketicilerin hangi markayı neden tercih ettikleri merak ediliyor. En önemli meşhur araştırma, 2004 yılında Teksas Tıp Fakültesi Baylord College’de cola ve pepsi’nin karşılaştırılması ile gerçekleştirilmiştir. Bugün olayın farkında olan birçok insan bile bazen, mantıksal olarak alışveriş yapmaktan çok, duygusal nedenlerden dolayı alışveriş yaptığını kabul eder. Eskiden, tüketicilerin satın alma davranışındaki eylem sıralaması düşün ⇒hisset ⇒yap şeklinde biliniyordu. Fakat Kathryn Braun, bu fikrin pek de doğru olmadığını ortaya koydu ve sıralamayı hisset ⇒yap ⇒düşün şeklinde değiştirdi. İnsanların satın alma eylemi rasyonel düşünceyle başlamıyor, hissederek başlıyordu. Braun haklıydı. Önce duygularımızla karar verip sonra da kararımızı mantıklı bir çerçeveye taşımak için çabalıyoruz. Bu durum hiç giymeyeceğimiz bir tişörtü satın alırken de, ciddi anlaşmaları imzalarken de geçerlidir. Satın alma davranışlarının hislerden etkilendiği gerçeği ile pazarlama uzmanları da duygular üzerinde daha fazla çalışmaya başladılar.
Nöromarketing araştırma yöntemiyle, insanları satın almaya tetikleyenin ne olduğu ve duygularımız araştırılmaktadır. Pazar araştırmalarında, bazı bilimsel yöntemler kullanılarak reklam filmi, marka, logoların beynimizin farklı bölgelerinde oluşturduğu etkiler inceleniyor ve ilginç sonuçlar elde ediliyor. Bazı Pazar araştırması firmaları, tüketicilerin kullandıkları ürünler hakkında neler hissettiklerini ve ürünlerin tercih nedenlerini bu araştırma verileri sayesinde biliyorlar.
Yoksa Karnınız Açken Alış Veriş mi Yapıyorsunuz?
Yani işin özü, insanların satın alma kararları hislere, duygulara dayanıyor ve neyi istediğimizin bilinçli olarak farkında değiliz. Aslında bunu hepimiz yaşıyoruz, mesela aç karnına gittiğimiz bir markette raflarda gördüğümüz çikolatalar, cipsler, çerez ya da bir soğuk içecek bizi hemen cezp eder. Bu, gerçekten fena bir durumdur. Raflardaki hemen hemen neredeyse her şeyi isteriz, canımız çeker, içimizde bir obur canavar bizi oradan oraya, raflardan diğerine adeta çekip sürükleyebilir. Aslında bu örnek, biraz farklı ve ayrı bir konu olabilir. Kendimize hakim olma konusunda bizleri ilgilendirmektedir.
Nöro marketing araştırmalarında kişinin hangi markaya, hangi renk, koku ya da ambalaj tasarımlarına yöneldiği ciddi araştırılıyor. Kişi hangi etkenden dolayı ürüne farkında olmaksızın yöneldi ise ona göre tasarımlara, çalışmalara ağırlık veriliyor. Üreticiler buna göre daha çekici ürün tasarımları, güzel kokular, çekici renkler kullanarak müşterilerini cezbediyor. Böylece farkında olmaksızın markete girdiğinizde bu etkenler üzerinizde ürünü satın almak için bir itki oluşturabilir. Zaten amaç da bu. Kısaca, alışveriş yaparken kendimize hakim olmamız gerekiyor. İhtiyacımız olan ürünlere yönelmeli onları satın almalıyız. İhtiyacımız olmayan ve yine de satın almak istediğimiz ürünler için ise bir kez daha düşünmemiz gerekiyor.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Blog Arşivi
-
▼
2013
(1029)
-
▼
Ağustos
(248)
- Atla gelişelim
- Yine sosyal medya !
- Pazartesi sendromu
- Şükür !
- Hale etkisine atıfta bulunan bir yazı
- Budur !
- Kuşakların gücü adına !
- Doğruculuk !
- SWOT analizi
- Sosyal Medya’nın Amaçlı Kullanımı ve Kişisel Marka...
- Aşk Yok Olmaktır (Mabel Matiz)
- Am - pm i öğrenmeyi ısrarla reddedenlere !
- Kuşaklar
- Sosyal medya infiali !
- Flashforward ! Right now !
- En bir şey korktuğum !
- Müge Derviş !
- Hasret yorumu !
- Tespitlerden bir tespit !
- Placebo etkisi
- Sosyal medya hesaplarının bir yerden silinmesi müm...
- Klavye ile özel karakterler nasıl yapılır?
- Vay vay vay vay benim halimeee ♫♪
- Bu tv programları unutulmamalı
- Özge Uzun
- Tersine dünya !
- Stres katsayısı arttıkça bu tarz çılgınlıklar kend...
- Genelde aklımı telaşa kurban edenlerdenim !
- 6 Ocak 2013 te Türk gençliğine yaptığım haksız ele...
- Şarkılar beni söylerr...
- Nasılsın, iyi misin, sorarsam söyler misin ?
- Neyim ben ? Belki de bir çocuk !
- Soğuk kale (ağır melankoli içerir. )
- Neyi paylaşamadık ki kardeşim ne bu küslük ! ...
- Kanarım !
- Etkileyici Bir Özgeçmiş / Önyazı Nasıl Hazırlanır?
- Bize de nasip olsun !
- İşini şansa bırakma, şansla yap
- Linkedin Kullanırken Yapılan 7 Hata - Globalcv.com
- Social media is an important area
- Evet bir alıntı daha... Yalnız ben bunu iş hayatı...
- Bugün LinkedIn den tarama yapma günüm... Ve bu ar...
- Rekabeti göze alamayanlara selam olsun !
- BAŞARILI SATIŞ İÇİN İKNANIN PSİKOLOJİSİ
- Duy da inanma !
- Patlamak: Yahu Kim bu Torpilling Sahipleri !!!
- Ata'm...
- Hitabet sanatı !
- Mutluluğu kovalama o peşinden gelir !
- Hatırla ey peri !
- Uykusuzluğun işe etkisi
- varlıklı yokluk ...
- Genç Türk mucit final yolunda
- İşten çıkma/çıkarılma durumunda haklarınızı biliyo...
- Öğrenilmiş çaresizlik
- Capgras Sendromu
- Kaos Teorisi
- Murphy Kanunları
- Yeni model mahalle baskısı: Cam tavana inandırmaca...
- Gençlerin istekleri = işverenlerin layık gördükleri ?
- Satışa dair
- İş ilanı ve işe/ insana saygıya dair
- Cinsiyet!
- Mutlu iş yok, mutlu çalışan var
- Her ödül çalışanı mutlu etmiyor
- İzahat ve eser dozda geleceği de ön gören tekzip
- Geciken Sözyaşı
- Başvuruda kaybettiren 10 hata
- Kesinlikle...
- Atlantis
- Volta atan manyak balık !
- Buralar hep manidar !
- What a hell !
- Manidar resimler...
- Muhteşem İkili
- Değişik Fotoğrafs
- Çeşitli güzelliklerr !
- Değişik resimler...
- Bizden
- Bebikler...
- Kutsal Kedi aşkına; Mrrrnavvv !
- Melek Annem...
- Azıcık ucundan kedi !
- Hatırla Sevgili
- Ah ahhh !
- Harika tespit !
- Umuttepe / Bir Kocaeli masalı...
- Doğru söze ne denir ?
- Ağrı mı o da nesi ?
- Hayat neden kısa !
- Raynaud Fenomeni
- Bukalemun
- Biraz Tebessüm
- Işınlanma keşfedilmiş; nihayet !
- Einstein ve Şöförü...
- Asimov'un hikayesi
- Dön çarem :P
- Nöro marketing
- Zaman Yönetimi
- uu iyiymiş !
-
▼
Ağustos
(248)
Bu Blogda Ara
Wikipedia
Arama sonuçları
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder