İdeal Bir Şirket İşte Böyle Görünmeli
Üst üste yapılan araştırmalar, rütbemize, isteğimize ya da
sektörümüze bakılmaksızın hepimizin istediği şeyin işimizde bir anlam bulmak
olduğunu gösterdi. Ancak, oldukça fazla bir kısmımız için anlamlı bir iş boş
bir hayal gibi görünüyor. Mesela, yeni bir kamuoyu anketi sektörler çapındaki
çalışan bağlılığını iç karartıcı derecede düşük olarak ölçtü. İçinde gibi
göründüğümüz büyük bunalımdan kaçmamıza tam olarak ne yardımcı olur?
Farklılıkarı kabul eden ve besleyen, kendi benzersiz yeteneklerimizden
yararlanmamızı teşvik eden bir şirket bulmak iyi bir başlangıç. Anlamlı bir
yolda olgunlaşma olasılıkları (ve seçimleri) de bağlılık seviyesini artırır.
Saçma kurallar ve politikaların kaldırılması da aynı şekilde. Bu kulağa sizin
şirketiniz gibi geliyor mu? Keşke öyle olsa...
Andrea Ovans'ın "How Ideal Is Your Company?" adlı yazısından uyarlandı
Kaynak HBR Türkiye
Andrea Ovans'ın "How Ideal Is Your Company?" adlı yazısından uyarlandı
Kaynak HBR Türkiye
Evet buna davranış bilimde gerçek şoku deniyor. Açıkçası ben buna test çözmekten beyni sulanmış gencin sosyal hayattaki çöküşü diyorum. Somut başarılar, terfiler, ödüller bekleyen yeni mezunlara bunu anlatmamız şart. Evet ödüller var ama somut değil. Ve her iş arkadaşınız da sizleri takdir etmeye meraklı değil ! Hatta hata yapmanızı dört gözle bekleyen insanlar da olacaktır. Ama bu yapayalnız olduğumuz anlamına da gelmez. Üstlerimizle direkt iletişim kurmaktan çekinmediğimiz zaman ( dürüst olmak kaydıyla) her tür insanla anlaşmamız mümkündür işyeri koşullarında.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder