25 Ağustos 2013 Pazar

Gençlerin istekleri = işverenlerin layık gördükleri ?

İdeal Bir Şirket İşte Böyle Görünmeli

Üst üste yapılan araştırmalar, rütbemize, isteğimize ya da sektörümüze bakılmaksızın hepimizin istediği şeyin işimizde bir anlam bulmak olduğunu gösterdi. Ancak, oldukça fazla bir kısmımız için anlamlı bir iş boş bir hayal gibi görünüyor. Mesela, yeni bir kamuoyu anketi sektörler çapındaki çalışan bağlılığını iç karartıcı derecede düşük olarak ölçtü. İçinde gibi göründüğümüz büyük bunalımdan kaçmamıza tam olarak ne yardımcı olur? Farklılıkarı kabul eden ve besleyen, kendi benzersiz yeteneklerimizden yararlanmamızı teşvik eden bir şirket bulmak iyi bir başlangıç. Anlamlı bir yolda olgunlaşma olasılıkları (ve seçimleri) de bağlılık seviyesini artırır. Saçma kurallar ve politikaların kaldırılması da aynı şekilde. Bu kulağa sizin şirketiniz gibi geliyor mu? Keşke öyle olsa...

Andrea Ovans'ın "How Ideal Is Your Company?" adlı yazısından uyarlandı
Kaynak HBR Türkiye

Evet buna davranış bilimde gerçek şoku deniyor. Açıkçası ben buna test çözmekten beyni sulanmış gencin sosyal hayattaki çöküşü diyorum. Somut başarılar, terfiler, ödüller bekleyen yeni mezunlara bunu anlatmamız şart. Evet ödüller var ama somut değil. Ve her iş arkadaşınız da sizleri takdir etmeye meraklı değil ! Hatta hata yapmanızı dört gözle bekleyen insanlar da olacaktır. Ama bu yapayalnız olduğumuz anlamına da gelmez. Üstlerimizle direkt iletişim kurmaktan çekinmediğimiz zaman ( dürüst olmak kaydıyla) her tür insanla anlaşmamız mümkündür işyeri koşullarında. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Blog Arşivi

Bu Blogda Ara

Wikipedia

Arama sonuçları

Translate

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *